Martinovy Marnosti

Martinovy Marnosti


Marnost nad marnost, všechno je marnost. K čemu je člověku všechno to pachtění?
Spisování mnoha knih nebere konce a mnohé hloubání unaví tělo.
(biblická kniha Kazatel)

úterý 14. prosince 2010

Modlitba za bráchu

Už párkrát jsem si všimnul, že zatímco Martínek ve své večerní modlitbě většinou děkuje nejenom za tátu (za den, za maminku, za návštěvy atd.) ale i za bráchu, tak menší Ondra bráchu často nezmiňuje.

Tak jsem se Ondry nedávno ptal, zda nepoděkuje taky za svého staršího bráchu. Zrovna ten večer krátce předtím Martínek pěkně děkoval "za svého mladšího bráchu a za to, že ho můžu naučit plno věcí".

Ondra tedy mojí výzvu přijal a spustil: "Pane Bože, děkuju Ti, že mám takovou sílu, že bráchu přeperu. Amen."

Tak jsme se s Martínkem smáli a já Ondrovi řekl, že to se mi zrovna moc nelíbí a jestli to nechce zkusit ještě jednou.

Ondra tedy svoji modlitbu přeformuloval: "Pane Bože, děkuju Ti, že mám tak silného bráchu... a že já mám taky sílu. Amen."

To už bylo lepší.


Vím, že sourozenecká rivalita je normální a jsou to často právě ti mladší sourozenci, kteří se s tím vyrovnávají po svém, leckdy agresivněji než ti starší. Kluci se sice pošťuchují, ale myslím si, že se mají rádi a vychází spolu docela dobře. Já poměrně hodně dbám na to, aby se k sobě chovali hezky a hlavně aby se učili spolupracovat a dohodnout se mezi s sebou. Doufám, že se to naučí dobře a že jim to vydrží.

3 komentáře:

  1. Ahoj Martine, hlasi sa Pariz! Chodim sem k Tebe vzdy rada, ale v poslednych dnoch mi je Tvoj blog obzvlast mily - som zavreta so vsetkymi detmi doma, mame rymu, uz si ideme znacne na nervy, a Tvoje stranky ma vzdy potesia. Casom by z toho mozno slo urobit knihu. Mozno by z hladiska "povzbudenia inych dusi" mala vacsi vyznam nez planovane PhD. ;-) Velmi vas vsetkych zdravime, myslime na vas a drzime palce! J. a spol.

    OdpovědětVymazat
  2. U nás je sourozenecká rivalita mezi holkama vyhrocená už od malička, tudíž modlitba za sestru nehroila...a ted v pubertě už vůbec ne. A přesto doufám, že se mají holky vzájemně rády a že k sobě jednou najdou cestičku.

    OdpovědětVymazat
  3. JOJO, TO JSOU SOUROZENCI.KRÁSNÝ PŘÍSPĚVEK...

    NEDÁVNO SE NÁM STALO, ŽE ŘIDIČ VYHODIL DANA Z AUTOBUSU, ABY SI OČISTIL BOTY A UJEL MU...
    ELIŠKA ZŮSTALA UVNITŘ SAMA A JAK SE DOMA HAŠTEŘÍ A NADÁVAJÍ SI, V TU CHVÍLI BYLA ÚPLNĚ BEZRADNÁ A NEŠŤASTNÁ. PŘIŠLA DOMŮ JAKO HROMÁDKA NEŠTĚSTÍ.

    A PÁR HODIN NA TO UŽ SE ZASE ŠKÁDLILI :)

    OdpovědětVymazat