Martinovy Marnosti

Martinovy Marnosti


Marnost nad marnost, všechno je marnost. K čemu je člověku všechno to pachtění?
Spisování mnoha knih nebere konce a mnohé hloubání unaví tělo.
(biblická kniha Kazatel)

středa 28. března 2012

Malí a soutěživí ctitelé svatých

O víkendu Martínek zahlédl sochu Jana Nepomuckého a zeptal se mě: "Tatíí, Jan Nepomucký je můj nejoblíbenější svatý. Víš proč?"

"Nevím," odpověděl jsem, ačkoliv o jeho oblibě Jana Nepomuckého vím už dlouho.

"Protože má kolem hlavy pět hvězdiček," podal Martínek překvapivé zdůvodnění.

Soutěživý mladší brácha Ondra není vůbec hloupý a navíc si počíná opatrně. Jistě tušil, protože jsme se o tom již několikrát bavili, ale pro jistotu se radši zeptal: "Tatíí a kolik hvězdiček má Panna Maria?"

"Dvanáct," odpověděl jsem.

"Tak to já mám nejradši Pannu Marii, protože ta má víc hvězdiček," prohlásil vítězoslavně malý Ondra.


Nakonec jsme si pro připomenutí pár soch obou svatých o víkendu vyfotili, třeba k nim časem přidám i nějaký historický komentář.

Nejprve Jan Nepomucký:

nejprve bez biretu na hlavě (má ho v levé ruce - to "kolečko", jak komentoval Ondra)...


...klasicky...


...a nakonec opět bez biretu a překvapivě pouze "čtyřhvězdičkový".



A nyní sochy Panny Marie na vrcholu mariánských sloupů:

s Ježíškem v náručí a s růžencem v druhé ruce...


...a dvakrát modlící se.



1 komentář: