Martinovy Marnosti

Martinovy Marnosti


Marnost nad marnost, všechno je marnost. K čemu je člověku všechno to pachtění?
Spisování mnoha knih nebere konce a mnohé hloubání unaví tělo.
(biblická kniha Kazatel)

sobota 12. února 2011

Domácnost, kde zítra znamená již dnes

Kluci, zvlášť Ondra, mají rádi párky. Tak jsem jim je slíbil na neděli. Ondra se jich však dožadoval už dnes.

Můj rozhovor s malým Ondrou:

"Tatíí, uděláš párky?"
"Udělám je až zítra, jak jsem slíbil.
"Tatíí, dnes je přece zítra!"
"Není, dnes je dnes a zítra bude zítra. Dnes je sobota a neděle bude až zítra."
"Ale tatíí, dnes přece znamená zítra!" Trval si na svém Ondra.

Tak se cítím být poctěn životem v domácnosti, kde dnes znamená zítra, resp. kde zítra znamená již dnes.

Ondra je ještě malý. Navíc není jediný, komu se to trochu plete. Starší ročníky si možná vybaví reportáž Julia Fučíka z jeho návštěvy v Sovětském svazu s názvem "Země, kde zítra již znamená včera".

4 komentáře:

  1. Nejen starší ročníky... :D Reportáž psanou na oprátce jsem četl asi ve 14 letech...

    OdpovědětVymazat
  2. Martine, tak dnes jste mě pobavil... tak dobrou chuť zítra k párkům... u nás je děti taky milují... :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ano nejen starší ročníky! V sedmé třídě jsem byla na soutěži o SSSR - "O zemi, kde zítra znamená již včera" :o) Dodnes si pamatuju, že Lenin si psal poznámky na levou stranu papíru. To se v životě hodí ne :o) !!!

    U nás je zase oblíbené povídání o Hurvínkovi, kde Spejbl chodí do kurzu vaření a potom Hurvínkovi celý týden předkládá párky. A Hurvajz na to "mám párky rád, co bych si párky nedal"

    Tak dobrou chuť!!!
    Dana

    OdpovědětVymazat
  4. My zas zrovna řešíme rodinné vztahy: "R. je můj syn takže je to můj bratr a já jsem jeho sestra." - "Je to tvůj bratr ale můj syn." - "R. je tvůj syn." atd.
    Na vysvětlení mi to přijde natolik zapeklité, že nechápu, jak to děti mohou pochopit.

    OdpovědětVymazat