Martinovy Marnosti

Martinovy Marnosti


Marnost nad marnost, všechno je marnost. K čemu je člověku všechno to pachtění?
Spisování mnoha knih nebere konce a mnohé hloubání unaví tělo.
(biblická kniha Kazatel)

pátek 14. května 2010

Svítící kamínky

Jak málo stačí k dětské radosti a jak maličkosti přinesou nějakou změnu.

Už před časem kluci dostali fosforeskují kamínky/oblázky. Poměrně dlouhou dobu zůstávaly kamínky stranou zájmu.



Pak se o ně kluci začali zajímat a myslím si, že to byla naše "hlídací babička" Ivana, která jim je jednou večer, když je ukládala, dala do postýlek.

Když mi to kluci s nadšením vyprávěli, tak jsme to zakomponovali do našich večerních rituálů (jak takový večer u nás vypadá, o tom jsem psal zde). Kluci mi většinou ještě před ulehnutím připomínají, abych jim nezapomněl nasvítit kamínky. Což je někdy celkem zajímavý úkol, protože vzápětí kluky vysílám, že mi nejdřív ty svoje kamínky musí najít a přinést. Nevím, jak se to stalo, ale naštěstí byly na začátku čtyři. To bylo jen první noc, kdy měl každý dva. Od té doby jsem viděl pohromadě nejvíc tři, ale i to stačí na to, aby měl každý jeden.

Ten hlavní rozdíl je nyní v tom, že dosud kluci (zvlášť starší Martínek) vyžadovali, aby se ve vedlejší předsíni svítilo a měli v pokoji co nejvíc světla. To se však změnilo poté, co jsem jim ukázal, že kamínky svítí tím víc, čím větší je tma. Od té doby naopak vyžadují, aby byla co největší tma, přesto usínají spokojení a v klidu. Jako dvě malé světlušky, řekl bych ;-)

Dvě fotky s bleskem:






A takhle to vypadá ve skutečnosti (tj. foceno bez blesku):

5 komentářů:

  1. :) my mame na strope svietiace suhvezdia, ktore sme tam za pomoci hviezdnej mapy lepili...:)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné a praktické. Já znám ještě takovou tu zelenou obrazovku, která svítí nerušivým světlem a prďola jdoucí na záchod nebo do kuchyně se napít se nepřerazí...

    /Lukáš/

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Martine,

    .....velmi dobrý nápad, je to stejné jako svítící hvězdičky přilepené na stropě. :-) Ale takto si s kamínky kluci můžou ještě i chvíli pohrát.

    Nicméně, na fotkách jsem si nejdříve všimla toho, že mají kluci dost vysoko pod hlavou, to není dobře pro dítě a nakonec ani pro dospělého. :-((

    Držíme palce ať jste tak šikovní kluci jako doposud!

    Pavla a holky

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za upozornění. Vím to, jen poslední dobou bojujeme s rýmou, hlavně u Ondry. Pravdou je, že Martínek se odebrání polštáře docela bránil, ale on se ještě před usnutím sesune dolů, což vždy večer kontroluju, tak jsem se s ním o polštář nehádal ani ve chvílích, kdy ho kvůli rýmě nepotřebuje.

    OdpovědětVymazat
  5. krásný... moc hezky píšete, čtu to tady ráda...

    OdpovědětVymazat