Ondra se pilně chystá do školy. Už umí všechna písmena. Některá znal už dříve. Kdysi se u babičky naučil říkat poslední písmenko Ř, takže nyní měl za úkol se naučit poslední písmenka, co neznal. Úkol s babičkou splnili.
Ode mne dostal plastovou tabulku s jednotlivými písmeny. U každého písmena je malý obrázek. Když jsme teď kvůli dešti museli zrušit plánovaný výlet a kontrolu zahrádky, tak se kluci chvílemi nudili. Já musel psát a vařit atd. Jednou večer mě napadlo, že když už Ondra zná ta písmenka, tak si můžeme zahrát. On nám řekne písmenko a nějakou nápovědu, Martin a já budeme hádat, jaký je tam obrázek. U některých písmenek jsme hádali i bez nápovědy, Martin to trochu znal. Pak jsme se však snažili, aby Ondra řekl nápovědu, protože ta byla mnohdy velmi vtipná.
Zaznamenal jsem si několik vtipných charakteristik, které Ondra řekl:
"Stopuje to, loví to zvířata a má to peří na čelence." (indián)
"Je to na nebesích, když je tma." (měsíc)
"Jí to banány a leze to na stromě." (opice)
U Q Martin uhodl (asi už to znal), že je tam Quido. Ondra na to: "To neznám... tak tam mají udělat kvedlačku."
"Používá se to, aby někdo na něco nešahal." (řetěz)
U W Ondra řekl: "Teď tu máme nějakého koumáka." Když jsme mu s Martinem řekli, že je to Waldemar, zeptal se, zda je to "Matuška".
Nejvíc jsme se však pobavili u písmena V. Ondra napovídá: "Žije to pod vodou..." "Velryba," hádáme s Martinem. "Někdy se to vynoří...," pokračoval s nápovědou Ondra. "Velryba... vorvaň...," zkoušíme s Martinem hádat. "A má to klobouk...," překvapivě dodal Ondra. "Klobouk? Velryba s kloboukem?" trváme s Martinem na svém, ale pak se dáme podat. "Vodnííík," zavolal vítězně Ondra a my se s Martinem řechtáme, jak nás vtipně dostal.
I nejmladší člen domácnosti začíná pronikat do písmenek, což nám zřejmě otevírá další možnosti zábavy...
Žádné komentáře:
Okomentovat