Martinovy Marnosti

Martinovy Marnosti


Marnost nad marnost, všechno je marnost. K čemu je člověku všechno to pachtění?
Spisování mnoha knih nebere konce a mnohé hloubání unaví tělo.
(biblická kniha Kazatel)

čtvrtek 5. srpna 2010

Ondra a sloni

Už jsem několikrát zmiňoval, že mám městské děti, takže je pro ně jakákoliv příroda zajímavá. Na druhou stranu se kluky snažím vést k vnímání přírody. Martínek pozná pár ptáčků, podle vzhledu nebo podle hlasu, některé stromy (poslední dobou mě hlavně baví "kanadský list", tj. javor). Vždycky venku pozorujeme rozmanité hemžení (viz např. zde)...

Je u toho i hodně legrace. Vzpomínám si, že když jsme jeli za Diny, tak jsem kluky mimo jiné lákal na ovečky. Ondra se hned ptal, jestli tam budou taky sloni (jeho oblíbené zvíře). "Sloni tam nebudou," myslel jsem si a přesvědčoval o tom Ondru. Pak jsem na to úplně zapomněl. Vzpomněl jsem si později. Ondra na písku na zahradě u Diny totiž mezi hračkami našel malého umělohmotného slona a vítězoslavně s ním zamával a volal na mne: "Vidíš, mají tu i slona!" :-)




Ilustrativní foto z naší nedávné návštěvy ZOO ve Dvoře Královém.

Žádné komentáře:

Okomentovat