Martinovy Marnosti

Martinovy Marnosti


Marnost nad marnost, všechno je marnost. K čemu je člověku všechno to pachtění?
Spisování mnoha knih nebere konce a mnohé hloubání unaví tělo.
(biblická kniha Kazatel)

středa 24. prosince 2014

Pěkné Vánoce a modlitba pro povzbuzení radosti

Pěkné Vánoce, 
radost a dobrou náladu v novém roce 
přejí kluci!


V tradiční promluvě k římské kurii (22. prosince 2014) papež František mimo jiné připomněl potřebu radostného ducha a zdravého humoru. Prozradil svůj recept, kterým je denní modlitba Thomase Mora (1478-1535) a všem ji vřele doporučil. Díval jsem se, že existují její různé varianty. Té papežem uvedené se asi nejvíc blíží tento překlad:

Dopřej mi chuť k jídlu, Pane,
a také něco, co bych jedl.
Dej mi zdravé tělo, Pane,
a nauč mne s ním zacházet.

Dej mi zdravý rozum, Pane,
ať vidí dobro kolem nás,
ať s hříchem nikdy nevydržím
a napravit jej umím včas.

Dej mi mladou duši, Pane,
ať nenaříká, nereptá,
dej, ať neberu moc vážně
své pošetilé malé já.

Dej mi prosím humor, Pane,
a milost, abych chápal vtip,
ať mám radost ze života,
ať umím druhé potěšit.

3 komentáře: